ارمنستان: نیرو و تجهیزات نظامی به قره باغ اعزام نکرده‌ایم

0 Comments

وزارت دفاع ارمنستان ادعای جمهوری آذربایجان در زمینه انتقال نیرو و تجیهزات نظامی به بخش ارمنی نشین قره باغ را رد کرد.

ارمنستان: نیرو  و تجهیزات نظامی به قره باغ اعزام نکرده‌ایم

به گزارش گروه بین‌الملل سمنان اسپرت، وزارت دفاع ارمنستان سه شنبه شب به وقت تهران، ادعای باکو در زمینه انتقال نیرو و تجهیزات نظامی به بخش ارمنی نشین قره باغ را رد کرد.

به گزارش وبگاه «رادیو ارمنستان»  وزارت دفاع ارمنستان گزارش‌های جهوری آذربایجانی مبنی بر عبور ستون تجهیزات نظامی نیروهای مسلح این کشور در روز سه شنبه از جاده «استپانکرت- قیبالی» با همراهی نیروهای حافظ صلح روس را رد کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد که ادعای وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مبنی برانتقال نیروهای مسلح ارمنستان به این منطقه دروغ است.

تنش‌ و درگیری بین این دو جمهوری همسایه در روزهای اخیر تشدید شده و دو طرف، یکدیگر را به تدارک برای تجاوز گسترده متهم می‌کنند. پیش‌تر، نخست‌وزیر ارمنستان مدعی شد جمهوری آذربایجان در تدارک تجاوز گسترده علیه این کشور است(جزئیات بیشتر).

«علی علی‌زاده» سفیر جمهوری آذربایجان در ایران هم وز دوشنبه در توییتی درباره تنش‌های اخیر باکو با ایروان مدعی شد «ارمنستان به دنبال انتقام است و تشکیلات مسلح غیرقانونی خود را برای جنگ در قره‌باغ آماده می‌کند.»

جنگ در  قره‌باغ میان ایروان و باکو در  سال ۲۰۲۰، بیش از ۶۵۰۰ کشته از نظامیان دو طرف به جا گذاشت که با توافقنامه‌ای تحت نظارت روسیه به طور نسبی پایان یافت و ارمنستان از ادعای خود برای تملک اراضی‌ای که از ده‌ها سال پیش در اختیار خود داشت، عقب‌نشینی کرد و روسیه نیز ۲۰۰۰ نیرو برای نظارت بر روند آتش‌بس به منطقه فرستاد.

«ماریا زاخاروا »سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است که مسکو عمیقا نگران تشدید تنش در قره‌باغ کوهستانی است و از طرفین می‌خواهد خویشتن‌داری کنند.

 این دیپلمات ارشد روس گفت: «ما نگرانی جدی خود را در مورد تشدید تنش‌ها در منطقه مناقشه قره‌باغ ابراز می‌کنیم. در روزهای اخیر آتش‌بس مکرراً نقض شده است. یک حادثه مسلحانه که یکشنبه رخ داد، تلفاتی در هر دو طرف ارمنستانی و آذربایجانی داشته است.  از طرفین می‌خواهیم خویشتن‌داری کنند و گام‌هایی  برای کاهش تنش بردارند.» 

پایان پیام/

برچسب‌ها:,

دیدگاهتان را بنویسید